torsdag 7 oktober 2010

7 oktober 2010 - Torsdag

Idag föreläsning om sokratiska samtal och workshop. Inspirerande och underhållande, men något svårt att diskutera om saker som jag inte har någon personlig anknytning till. Gör kanske att övertygelser måste produceras på plats istället för att plockas fram från personliga erfarenheter.

HDK-kaféet har god choklad/banan/vaniljtårta. 

Börjat utveckla identitet i den nya arbetsgruppen. Trevligt folk (jag vet att ni läser det här) som jag borde kunna komma överens med. Största funderingen för tillfället gäller om jag tar för mycket produktivitet från övningarna med skämtsamma kommentarer. Kan få mig att framstå som osäker eller som någon alfahanne-kvarleva från mellanstadiet. Lättare att söka sig till enskilda för att skapa kontakt, men grupparbeten är det förhärskande arbetssättet. Ny approach imorgon kanske - tillbakadragen och avvaktande?

Gick också ner några kilo efter ett besök hos frisören. Ingen personlig utveckling noterad därefter.

2 kommentarer:

  1. Haha, Anders, oj vilken självanalys du kör med. Jag tror inte att någon annan i gruppen funderar så mkt över ditt beteende. Loosen up. ;)

    SvaraRadera
  2. Kan ju inte förvänta mig att andra ska vara lika intresserade av mig som jag är själv :)

    SvaraRadera