fredag 29 oktober 2010

29 oktober 2010 - Fredag

Idag hastig generalrepetition och presentation. Trevlig respons. Tråkigt schemakrångel. Tusen tolkningar.




Övriga gestaltningar var också intressanta. Jag fastnade lite för fotoutställningen. Svårt att säga varför. Vackra bilder i sin egen rätt, som dessutom delar ett gemensamt tema eller flera.


Aktivistgestaltningen bjöd på intressanta tolkningar, som jag tror kunde ha blivit ännu mer intressanta utan att göra politik till ett heltäckande perspektiv (publikens vandel). Skymmer en massa andra idéer. Kul med ifrågasättande dock.


Aktivism - individuell revolution?


Ångestgestaltningen var intressant för att gruppen hade valt att sikta sin representation av ångest mot tonåren och tillhörande normer. Fanns förstås mer generella tolkningar där också, men det var genom mina glasögon.


Ångest får folk att göra dumma saker.



Vi får heller inte glömma lapptäcket och ljudberättelsen. Anmärkningsvärt hantverksarbete som jag nog hade velat kika närmare på. Har sin charm att detaljrika prylar bara spelar en biroll i och för sig. Bidrar till en känsla av dolt djup i gestaltningen. Som karaktärer i amerikanska filmer, vars agenda blir känd först i slutet av filmen och tjänar till att motivera en uppföljare.


I en annan del av livet...



Missnöje med schemaändringar under både de senaste dagarna och de sista minuterna. Å andra sidan är det inget att gnälla över om man ändå ska dö inom några månader. Djupare diskussion hade varit både spännande och farligt om den saken. Spännande för att ämnet är bredare än [offentlig person], farligt för att vi kanske aldrig hade kommit hem.


Nu till lokalnyheterna.


Jag är ingen romantiker, men... jag behöver ändå uttrycka en (något abstrakt) glädje över jag har fått vara med i vår grupp. Glad för att min tes om vettiga gruppmedlemmar höll i sig, och för att ni även överträffade förväntningarna. Nu när vi vet att vi kan producera resultat i samarbete kvarstår ju frågan om huruvida vi fungerar även utanför skolmiljö. Hade varit kul att prova våra förmågor där. Behöver inte vara kul på krogen, men lika gärna fryntlig fika eller prettopromenader.


Så, är det här konst?




Vi ses på måndag/tisdag.


1 kommentar:

  1. Ibland saknar jag en "gilla"-knapp i web-världen utanför facebook.

    SvaraRadera